Onsdagens bravader

Dagen började helgalet. Vaknade att telefonen ringde. På något konstigt, yrvaket sätt fick jag för mig att jag hade försovit mig och att det var mamma som ringde för att kolla om jag hade gått upp än (varför hon nu skulle göra det??) och dessutom att väckarklockan redan hade ringt för längesedan men att  jag hade stängt av den och sen somnat om. Vetisjutton var jag fick alla dessa galna idéer ifrån. Men i alla fall var det ju så att vi har obligatoriskt betygsatt seminarium idag, så jag fick totalpanik, innan jag till slut kom på den smarta idén att titta på klockan och inse att allt var lugnt. Ja, så kan det tydligen också gå till...
  När jag sen skulle ge mig iväg till skolan skulle jag först skriva ut min text till seminariet som man skulle ha med sig, men skrivaren vägrade förstås att funka så fick packa ner den bärbara datorn och stressa iväg 15 min försenad. Men allt löste sig till det bästa. Seminariet gick bra (tror jag), vi i grupp Q firade sedan Giovannas födelsedag med bullar ute i solen och efter det köpte jag pastabuffé på café täppan och cyklade till folkparken och satt i gräset och avnjöt min lunch. När jag hade njutit av livet ett tag ringde olle-dolle-bing-bång så vi tjötade ett tag och sen drog jag hem och efter hans tjat om piggelin kunde jag inte motstå frestelsen att köpa en glass jag också.
   Nu har jag ledigt tills på måndag, så det känns skönt. Dock var jag lite klantig insåg jag och mailade min handledare inför praktiken idag på eftermiddagen, och i och med att det är röd dag imorrn och klämdag på fredag kommer hon förmodligen inte hinna läsa det förrän precis dagen innan jag kommer. Oops... Jag har blivit så sjukt slö och klantig! Skräpning kräves snarast!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

StrangeParadise

Hej jag heter Karolin och jag är 25 år. Om ni vill läsa om mina många besattheter, tankar om livet och vardagsberättelser så är ni välkomna :)

RSS 2.0