Torsdag

Haft en väldigt fin dag! Drömde läskig dröm inatt och fick tvinga upp ögonlocken när klockan ringde imorse men sen gick det bara uppåt.
   Började dagen med praktikinformation, ganska meningslös men var fort över. Efter det hade jag dötid fram till nästa föreläsning och var ensam i min bekantskapskrets med att gå på infon så jag köpte macka och dricka i cafét och satte mig med min mobil, haha. Till slut kom Bianca och dagens föreläsning började. Den var riktigt trevlig och jag blev i princip aldrig uttråkad.
   Dags för lunch med min grupp. Under denna lunch insåg vi att nej, vi hade faktiskt ingen lust att göra förberedelse till litteraturseminariet och inte att gå på det heller eftersom det förra ändå inte gav någonting så vi struntade i det och begav oss till Fridas övernattningslägenhet som Anna skulle titta på eftersom hon kanske ska överta den. Den var superfin verkligen och låg i stan men ändå inte mitt i smeten, liksom, asbra ju ;) Efter det blev det fika på espresso house (ja, jag har ätit som en gris idag, var det nåt mer eller? :P) och sedan droppade folk av till sina bussar och tåg och jag åkte hem en vante fattigare, hade tappat den ena någon gång under dagen vilket jag är riktigt sur över!
   Har lite dåligt samvete över att jag inte gick på seminariet men det är liksom första gången jag har hoppat över något sen jag började plugga och det var inte obligatoriskt så... Men väljer att fokusera på det faktum att jag hade en bra dag ändå!
   Nu  har jag precis läst igenom beskrivningen till hemtentan som ska skrivas nästa vecka och det känns galet nog riktigt bra, jag kommer klara det här, tror till och med det kan bli lite "kul" eller vad man ska kalla det. Det är fint när uppgifterna är bra utformade. Vi hörs!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

StrangeParadise

Hej jag heter Karolin och jag är 25 år. Om ni vill läsa om mina många besattheter, tankar om livet och vardagsberättelser så är ni välkomna :)

RSS 2.0