Måndag

Tror det är ett dåligt tecken att längta tillbaka till skolan när man har praktik? Jag känner att jag har väldigt mycket tvivel inom mig just nu. Saker och ting känns inte lika bra och självklara längre. Är det det här jag vill, om inte vad annars, hur ska jag någonsin lyckas med något i livet när jag är den jag är? Osv osv. Suck, suck. Vi tar och utvärderar senaste mello-avsnittet istället, tror jag!
Gina och Danny kunde väl närmast kallas informatörer i detta avsnitt, det enda de gjorde var att läsa upp telefonnummer typ, haha. Så finns inte mycket till insats att bedöma där. Mellanakten med Peter Jöback kändes bara väldigt malplacerad även om han är en duktig artist. Jag menar, vad har fantomen på operan i melodifestivalen att göra? Generellt om låtarna kan jag säga att de flesta gjorde lika bra eller bättre ifrån sig denna gång, så det var positivt. Ok, men här kommer mitt önskeresultat:
Vidare till final:
Cookies N Beans: Tycker fortfarande att deras låt är bra och att de hade förtjänat att gå vidare.
Martin Rolinski: Vet att jag skällde på honom för att han sjöng falskt sist och det gjorde han kanske till viss del även nu men hans låt är helt ok, så why not?
3. Eric Gadd. Gillar låten förvånansvärt mycket för att vara en svensk låt.
4. Erik Segerstedt och Tone Damli. Helt ok.
5. Anton Ewald. Den är ju rätt catchy trots allt.
6. Behrang Miri. Nja, vet inte vad jag tycker om den riktigt. Svängig är den ju.
7. Robin Stjernberg. Jag har lyssnat på studioversionen idag och där är låten helt ok dock sjuuuukt tjatig och han kan som sagt inte sjunga live överhuvudtaget och någonstans är det väl det som är meningen om man ska vara med i Eurovision? Aja, whatever, alla älskar honom ändå.
8. Caroline af Ugglas. Kan inte med henne som artist som sagt så tyvärr.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

StrangeParadise

Hej jag heter Karolin och jag är 25 år. Om ni vill läsa om mina många besattheter, tankar om livet och vardagsberättelser så är ni välkomna :)

RSS 2.0