20 mars

Kursens föreläsningar och litteratur har den senaste tiden handlat mycket om barns medieanvändning, alltså datorer, surfplattor och allt vad man nu använder nu för tiden, och jag tycker det är så sjukt intressant! Inte bara när det gäller barn, det blir ju oundvikligt att också diskutera vuxnas användande och sätt att se på det och så vidare och det väcks definitivt mycket tankar hos mig av det här.
   Vuxna, födda tidigare än typ 80-90-talet har ofta en väldigt negativ syn på datoranvändning och ser det som en "tidstjuv" som är dålig för barnen, ofta ihopkopplat med att det innebär stillasittande, vilket det absolut gör, men varför är det bättre att sitta still och rita och än att sitta vid datorn?
   Aja, vet inte hur intressant ni tycker detta är, men jag ser som positivt att vi äntligen läser om något som engagerar mig på riktigt och inte bara på en "jag-måste-läsa-det-här-för-att-bli-godkänd"-nivå. Och det bästa av allt, nästa kurs handlar om estetiska lärprocesser, då kommer vi ha en massa "verkstäder" inom musik, bild, rörelse och drama tror jag det var, and I can't wait! :D
  Slutligen, för att fortsätta lite på gårdagens tema:


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

StrangeParadise

Hej jag heter Karolin och jag är 25 år. Om ni vill läsa om mina många besattheter, tankar om livet och vardagsberättelser så är ni välkomna :)

RSS 2.0