Stockholmseskapaderna

Nu tänkte jag berätta lite om min Stockholmsresa, varsågoda! ;)
   Det hela började för typ en vecka sen tror jag det var, då Loreens fb-sida la upp en status och sa att de som tänkt ta sig till Sommarkrysset när Loreen skulle vara där kunde få vara med  i en "flashmob" under hennes nummer och så skulle man då anmäla sig till en mailadress. Jag hade inte tänkt åka dit från början men då kände jag att självklart ska jag göra det, dock tog det lite velande fram och tillbaka innan jag faktiskt skickade iväg mailet. Först försökte jag få Olle att hänga med mig, men han kunde inte för hans inneboende skulle komma den helgen. Men jag kände att  jag ville göra det här, så jag annmälde mig som sagt. Efter några dagar så blev vi som hade anmält oss erbjudna att komma till Danskompagniet i Stockholm och gå igenom numret och så. Då så frågade jag Olle om jag fick sova hos honom fredag-lördag och det fick jag, så då svarade jag att jag skulle komma till repetitionen. Den började kl 10 på fredagen så jag fick åka från Norrköping 6.55, *gäsp*. På repetitionen var vi 21 stycken och så blev vi indelade i olika grupper, jag och 4 andra var i grupp 2 och skulle sitta till höger om scenen. så övade vi på hur det skulle gå till några gånger och sen fick vi dra därifrån. Så då mötte jag upp Olle och vi hade en mysig dag vid en sjö, bland annat.
   Nästa dag åkte vi iväg till Olles kompis som jobbar på Gröna Lund och fick fribiljetter av henne, sedan åkte vi iväg till Gröna Lund (Olle kunde visst följa med trots allt ;)). Vi hade blivit uppmanade att vara vid scenen vid 16.30, så fick vi stå utanför staketet och vänta en stund. Så kom Loreen ut på scenen och alla jublade och sträckte upp sina händer med de röda banden runt handlederna som vi blivit tillsagda att ha på oss. Loreen ba: "Ni är ju för tidiga, haha" :) Till slut så fick vi med röda band komma in (före alla andra ;D) och vi som var på repetitionen hade fått reserverade platser, så jag satt på andra bänkraden från scenen, Olle fick inte sitta bredvid mig för de på bänken bredvid var tjurpuppor, så det var två människor mellan oss, tyvärr. Men så började genrepet och vi körde våran grej. Sedan när det var slut gick vi och käkade hamburgare. Trots att vi inte hade ätit nåt på hela dan, typ så kände jag mig inte hungrig så Olle fick typ halva min hamburgare, haha. Sen var jag också lite hispig över att någon skulle ta min plats (fånigt eftersom den var reserverad, jag vet, men så var det iaf :P). Så när vi hade käkat färdigt gick vi in på scenområdet igen och satte oss på golvet framför scenen och chillade lite. Sedan innan livesändningen drog igång fick typ alla i publiken röda band av de som jobbade och så blev alla instruerade om hur de skulle göra, så det blev ju liksom inte bara vi Warriors i slutänden, men det blev sjukt bra ändå och det kändes väldigt mäktigt och jag fick ju reserverad plats så jag är nöjd ;) Det kändes sjukt att vara så nära sin stora idol, men det gick i alla fall inte så överstyr som alla småtjejer som älskar pojkbandet "The Wanted" för det var seriöst det sjukaste jag har varit med om. "OMG, han TITTADE på mig *buhu*". Craaazy ^^ Sjukt lyckad kväll i alla fall och jag är såå glad att jag gjorde detta och nu är jag supertaggad inför hennes egna konsert på grönan 12 sep. Det kommer bli grymt! :)
   Efter sommarkrysset gick vi iväg och tog en varsin dricka på wayne's och sen började äventyret att lyckas hitta till min buss. Det höll på och gå riktigt illa, men jag kom fram i sista sekunden och så bar det av hemåt. Lyssnade på We got the power 4 gånger i rad, det var den enda låten jag hade lust att lyssna på och så försökte jag sova lite. Kom fram vid 1 och fick skjuts hem av snällaste Sofie :) Så det var min totally awesome resa till Stockholm, kollade ni inte på sommarkrysset igår så kan ni ju kolla på tv4play eller så ;) Är ganska säker på att jag inte syns men annars kan ni ju kolla för det snygga numret :P Bye bye!
Slänger in lite bilder också (huller-om-buller-ordning men whatever:P):
 
 
 


Kommentarer
Olle

du nämnde inte den dramatiska kapplöpningen mot bussen ;) haha

Svar: Gjorde jag inte? :O hade jag för mig :P
Karolin

2013-08-05 @ 19:38:27
URL: http://olledolle.blogspot.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

StrangeParadise

Hej jag heter Karolin och jag är 25 år. Om ni vill läsa om mina många besattheter, tankar om livet och vardagsberättelser så är ni välkomna :)

RSS 2.0