I'm baaack!

Sorry för inget bloggande på typ...evigheter, haha. Men ni förstår att numera har jag någonting som kallas för ett liv och då hamnar bloggen längre ner på prioriteringslistan ;)
Japp, i lördags kom jag hem från Skottland. Det var sjukt nice! Det var så sjukt varmt, typ värmebölja. Deras varmaste sommar på hur många år som helst. När man tänker på Skottland tänker i alla fall jag på regn och relativt kallt väder, så snacka om vinstlott! :D Vi (jag och mina systrar) hyrde en bil på flygplatsen som vi hade under hela vistelsen eftersom det var en bit till hotellet från flygplatsen och till Alnwick Castle tog det 2 1/2 timme, så det hade liksom inte funkat annars. Det var dock bara Johanna som fick köra, Camilla och jag var för unga, haha. Men hon klarade vänstertrafiken asbra, jag är så imponerad. Hotellet låg i en typisk brittisk liten by, som hämtad direkt ur Morden i Midsomer, såå mysigt. Det fanns WiFi på hotellet, vilket också var väldigt trevligt, annars hade vi inte vetat hur vi skulle köra till slottet, till exempel.
Slottet var väldigt fint och de har spelat in delar av första och andra Harry Potter-filmerna där. De har nämligen använt massor med olika slott. En del ställen kände jag igen från filmerna, men inte så mycket som jag hade räknat med. På slottet gick vi spökvandring i källaren, det var rätt kul, duktiga skådespelare som berättade en fånig lite historia och försökte skrämma upp oss, haha. Sedan hade vi anmält oss till en kvastflygningslektion, men vi tittade på den innan och det var bara barn typ, så vi nöjde oss med att titta på. Det var jättebra gjort och "lärarna" var superduktiga. Lektionen avslutades med ett kvastrace där en morfar/farfar kom först ^^
I anslutning till slottet fanns också the Alnwick Garden där vi ockå gick omkring och kollade lite, samt gick på en guidad tur i "poison garden". Det var nästan det bästa på hela dagen, för guiden var så bra och det var spännande och höra om alla giftiga växter som finns som man inte ens tänker på.
Sista dagen åkte vi in till en liten stad som hette Perth och gick omkring. Bland annat var vi inne på en mataffär/galleria som heter Marks & Spencer, kanske någon som känner igen det? Är ganska känt tydligen och Johanna var i himlen, haha. Det var det hon tyckte var bäst på resan. Vi köpte i alla fall mackor och fruktsallad där (mackor var typ det enda vi åt på hela resan av någon anledning..) och sen satt vi i solen vid vattnet och bara njöt. När vi kom tillbaka till hotellet sov vi och sen tog vi en lång promenad i vår lilla by Glenfarg. Blev typ anfallna av 4-5 hundar utanför ett hus, visserligen typ i Raffe-storlek men det var ändå asläskigt. Sedan åt vi middag på hotellet (fish and chips *mums*). Efter det såg vi på film och sen skulle vi sova och höll på att dö av värmeslag. Sen åkte vi hem dagen efter! Det var det. Nu ska jag sola, bye bye!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

StrangeParadise

Hej jag heter Karolin och jag är 25 år. Om ni vill läsa om mina många besattheter, tankar om livet och vardagsberättelser så är ni välkomna :)

RSS 2.0