Vikthets

Önskar att folk kunde fatta att det inte handlar om hur mycket man väger utan om hur kroppen mår. Muskler väger mer än fett, så om du börjar träna väldigt intensivt och inte har tränat tidigare så går du upp i vikt eftersom fettet omvandlas till muskler. Blir så trött på folk som håller på och väger sig varje dagoch ba "oh my god, jag har gått upp 1 kg sen igår". Hallå?! Vikten kan variera med upp emot 2 kg från dag till dag utan att det beror på annat än vätskeansamlingar, hur länge sedan det var man åt eller i vilken dag i menscykeln man är (det sista gäller ju förstås inte killar ;P). Själv så väger jag mig aldrig. Jag har ingen aning om vad jag väger och mår inte sämre för det. Just nu äter jag väldigt dåligt och tränar för lite och består därför av mer fett än muskler, vilket inte är bra. Men jag känner att jag har fått tillbaka viljan att ändra på det! Men jag kommer ändå inte börja väga mig, jag kommer titta på hur min kropp ser ut och känna efter hur jag mår och bedöma min "hälsostatus" efter det, inte efter siffrorna på vågen. De är helt oviktiga enligt mig. Haha, "oviktiga" xD ehm, ja...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

StrangeParadise

Hej jag heter Karolin och jag är 25 år. Om ni vill läsa om mina många besattheter, tankar om livet och vardagsberättelser så är ni välkomna :)

RSS 2.0