Elysium (II)

På min mobil har jag just nu 26 låtar i mitt musikbibliotek och på bokstaven E har jag två låtar efter varandra vars titlar båda härstammar från grekiska; Elysium med Bond och Euphoria med Loreen. Sjukt snygga titlar båda två måste jag säga. Elysium är för övrigt den låt jag använde till Lindas catwalk-video i cycle 1 av Kalles next top model ;) har fortfarande inte lyckats klura ut vad fan det betyder. Har bara lyckats hitta engelska förklaringar som jag inte fattar tillräckligt av, men någonting med grekisk mytologi vet jag iallafall att det har att göra med. Vet också att Pet Shop Boys släppte ett album förra året som hette det och jag tror det skulle komma någon film på bio som också heter det...
   För övrigt är jag arg över att min ena hörlur har börjat glappa, så man måste sitta och hålla sladden i ett visst läge för att få ljud i båda öronen :( älskar verkligen de här lurarna så det är inget kul alls! Det lite lustiga i situationen är att jag för typ en vecka sen sa just det att jag skulle bli väldigt ledsen om de gick sönder och så gör de det bara några dagar senare, ödets ironi, haha. Får väl önska mig ett par nya i födelsedagspresent. Dock kan ju säga att jag aldrig har haft ett par lurar som var som bra som de här, så även om jag får ett par nya lär jag inte bli nöjd. Hehe, i-landsbarn var det ja. Men det är fanimej viktigt med bra ljud när man lyssnar på musik!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

StrangeParadise

Hej jag heter Karolin och jag är 25 år. Om ni vill läsa om mina många besattheter, tankar om livet och vardagsberättelser så är ni välkomna :)

RSS 2.0