Åååh!

På min väg från själva Campus till Bomullspinneriet såg jag Extra Östergötlands löpsedel för dagen; "Bråvallafestivalen har 66 manliga artister och 4 kvinnliga," "Oh, my god! Call the police" ^^ Haha, nej, men allvarligt, jag stör mig fruktansvärt mycket på sånt där. Ok, det råkar vara 66 män och 4 kvinnor. Och? Den musik som dessa band representerar var väl helt enkelt den sorts musik de ville ha på sin festival. jag tror faktiskt helt ärligt inte att de satt och tänkte "ok, vi ska bara ha stora, starka män och så kastar vi in några stackars kvinnor bara för att". Nej, jag gissar att de funderade på vilken målgrupp de vill attrahera med sin festival och avgjorde artister  utefter det. Inte utefter vilket kön dessa råkade ha. Men så då borde de tydligen anlita fler kvinnor för att balansera upp då. Vilket leder mig in på ett annat ämne som stör mig förmodligen ännu mer. Kvotering. Det är jag helt emot, i alla lägen. Det är alltså när man anställer en kvinna istället för en man (ibland kanske till och med trots att hon har sämre meriter än mannen) endast på grund av att hon är kvinna och "det ska bli mer jämställt". I mina ögon känns det precis lika illa att bli anställd för att man är kvinna som att inte bli anställd för att man är kvinna. Jag anser inte att detta är en bra metod för att främja jämställdhet. Lika lite som jag inte vill gå miste om en anställning på grund av mitt kön, vill jag få anställning på grund av det. Jag vill bli anställd för att jag (personen Karolin ^^) var den som var bäst lämpad för jobbet, inget annat. Återigen, det är inte synd om mig för att jag är kvinna, jag tänker inte låta jämställdhetsdebatten få mig att känna mig som ett offer på grund av det.
   Ok, nu avslutas min "rant" i förtid eftersom jag fick syn på att det står "SmartMedia/xD" ett av uttagen på datorn jag sitter vid. Det tyckte jag var roligt, så det var det.
   Missa inte min och Olledolles bloggmånad som börjar imorgon!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

StrangeParadise

Hej jag heter Karolin och jag är 25 år. Om ni vill läsa om mina många besattheter, tankar om livet och vardagsberättelser så är ni välkomna :)

RSS 2.0