Utvärdering deltävling 3

Usch, årets absolut sämsta deltävling! Till och med mellanakterna var skit. Italien-grejen var bara jättepinsam, "shownumret" var bara så himla malplacerat, jag fattade inte grejen, och ja, kvällens tema på bidragen var tydligen falsksång och återvunna koncept. Nej, jag hoppas verkligen på uppsträckning till nästa vecka. Det är ju trots allt min födelsedag då! Inget bidrag förtjänar egentligen finalplats, men några var ju lite mindre skit i alla fall så så här ser mina placeringar ut;
Till final:
State of Drama: Lite klichéeig poprock var precis vad som behövdes i denna saliga blandning smörja. Absolut bäst ikväll. (Till final)
Ravaillacz: Säga vad man vill om låten, men Tommy Körberg är ju alltid Tommy Körberg. Lagom fjantig låt som definitivt förtjänar finalplats bara genom att 1/4 av gruppen i alla fall kan sjunga rent. (Till final)
Till Andra chansen:
Martin Rolinski: Den som kom undan med sin falsksång bäst. Låten var också helt ok, så du får en chans till att försöka sjunga rent. (Till andra chansen)
Eddie Razaz: Hamnar här endast på grund av att låten var ganska ok och för att jag inte klarar av Caroline af Ugglas. (6e plats)
5. Caroline af Ugglas: Brukar kunna höra hennes låtar på radio och tycka att dom är ok, men klarar inte av att se henne på scen, ryckningar och konstigt sätt att sjunga går inte hem hos mig. (Till andra chansen)
6. Janet Leon: När första versen började trodde jag att den skulle vara riktigt bra, titeln borde ju dock ha fått mig att förstå vad det var för skit egentligen, besparas sistaplaceringen eftersom hon kunde hålla rösten relativt ren.  (5e plats)
7. Elin Peterson: Det hjälper inte att man kommer från Norrköping när man sjunger falskt och har en supertöntig låt, tyvärr. Jag kommer inte att minnas dig. (8e plats)
8. Amanda Fondell: Varför sjunger alla så jävla konstigt ikväll? Låten var också urkass så hejdå med dig. (7e plats)
 
Titta, titta, jag prickade in båda finalplatserna och en andra chansen den här gången, jag blir bättre och bättre ;)
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

StrangeParadise

Hej jag heter Karolin och jag är 25 år. Om ni vill läsa om mina många besattheter, tankar om livet och vardagsberättelser så är ni välkomna :)

RSS 2.0