Do we even matter

Usch, min ena visdomstand har växt ut så den skaver i kinden :/ Tror det är delvis därför jag mår som jag gör, för att mina visdomständer har växtspurt just nu. Ah well. Idag har jag mestadels spenderat dagen med Anna och Nikolina i min nya arbetsgrupp. det visar sig att jag och Anna har en del gemensamt, faktiskt, så det är nice. Hon har jäkligt bred småländska, och mitt dialektöra, alltså... det är pinsamt hur fort jag tar upp hennes dialekt. Så om ni vill veta hur jag skulle låta om jag kom från typ Värnamo ska ni umgås med mig när jag är med min arbetsgrupp, som dessutom består av ytterligare två smålänningar. Så himla pinsamt, förr kunde jag kontrollera det där och hålla kvar min egen dialekt trots att min hjärna ville bli påverkad, men nu går det per automatik. Samma sak i dalarna i somras. Knäppt är det. Men lite coolt också, hehe. Hoppas att det bara är jag som tycker att det märks jättetydligt. 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

StrangeParadise

Hej jag heter Karolin och jag är 25 år. Om ni vill läsa om mina många besattheter, tankar om livet och vardagsberättelser så är ni välkomna :)

RSS 2.0