Åh lediga fredagar!

På något sätt har det blivit att jag nästan alltid är ledig på fredagar, vilket är väldigt trevligt, förstås. Idag har jag gottat mig med en Subway-macka till lunch, ännu mera trevligt.
   Igår klickade jag mig runt på YouTube i brist på annat när Camilla hade kompisar här och ockuperade Tv:n och vardagsrummet. På något sät blev det då så att jag hamnade på en typ 11-årings kanal och hon hade gjort en video där hon jämförde två olika foundations och jag känner bara: Vem fan använder foundation när man är 11? Perfekt bebishy, inte enda finne, inte nån leverfläck eller nåt som man kanske vill täcka över. Var absolut ingen skillnad med eller utan, liksom. Ok om man vill ha lite mascara eller nåt kanske, men foundation? Gå ut och lek i sandlådan istället, för sjutton. Samma sak med föräldrar som köper iPhones till sina 7-åringar. det enda man behöver är en telefon som man kan ringa till mamma/pappa med och möjligtvis sms:a. Man behöver inte en svindyr telefon med internet och skit. Alltså, jag mår så dåligt av hur beroende små 13-åringar är av sina telefoner. Jag tycker liksom att jag är obehagligt beroende av min telefon och jag använder den inte ens en tredjedel så mycket som de där småbarnen, typ. Blir mörkrädd när jag tänker på hur samhället kommer se ut om 10-20 år.
(Och ja, jag vet att alla har sagt så om alla yngre generationer sedan urminnes tider, men ändå!)


Kommentarer
Olle

världens undergång is near!! waaaahh iphonarna tar över!!

Svar: Are you making fun of me? :P
Karolin

2013-02-08 @ 17:06:31
URL: http://olledolle.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

StrangeParadise

Hej jag heter Karolin och jag är 25 år. Om ni vill läsa om mina många besattheter, tankar om livet och vardagsberättelser så är ni välkomna :)

RSS 2.0