Improviserad sommarkrönika del 4

Lämnade Norrköping 6:55 på fredagsmorgonen. Anlände till Stockholm 9:30 och lyckades helt på egen hand skaffa SL-kort, ta (rätt) tunnelbana till Fridhemsplan och hitta vägen till Danscompagniet för genomgången av den så kallade "Flashmoben". Mötte senare upp Olle och spenderade dagen i solen (exempelvis med att instagramma bilder med löjligt många hashtags vilket resulterade i väldigt många likes från okända folk :P). Avslutade kvällen med Sex and the City (somnade ifrån ett avsnitt, men 4 timmars sömn, do you blame me liksom? ^^).
   Nästa morgon (eller snarare förmiddag) städade vi Olles lya inför ankomsten av hans inneboende och sen drog vi till Grönan och jag var löjligt lycklig hela dagen (och natten). Kom sedan hem vid 1-tiden efter 37 awesome timmar i Le Hufvudstad! (Ni har redan sett alla bilder därifrån så skippar dem).
   Veckan därefter var relativt händelselös. Såg Monsters University, tog mig an att ringa till nya studenter och hade en fin kväll med Sofie! :D
   Veckan därpå spenderades följaktligen med rundringning och tv-seriekollande halva nätterna med mammi (bara vi som var lediga :P)!
   Slutligen, denna fina vecka! Fick nattgäst i form av Olledollisen så vi har haft kul tillsammans så klart och så blev det Rix Fm-festival i torsdags med fie och fia och Emma och sen skitsnack på Max i x antal timmar, vilket var helt sjukt kul, jag tycker så gaaaaaalet mycket om er, vet ni om det?! :D
  Igår skildes våra vägar och jag begav mig mot sista fadderutbildningen, hann sedan med en tupplur framför tv:n innan jag drog till höstens första ridlektion.
   Idag har jag limmat fast märken på min overall och är härmed helt klar inför Nolle-P, som smygstartar imorrn. Så får vi se om det blir lite augustifest senare eller vad som händer. Återkommer när jag får tid! :)
   (Alla "sommarkrönika"-inlägg skrevs idag lördag, men de är tidsinställda, så ni vet ;P)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

StrangeParadise

Hej jag heter Karolin och jag är 25 år. Om ni vill läsa om mina många besattheter, tankar om livet och vardagsberättelser så är ni välkomna :)

RSS 2.0