Improviserad sommarkrönika del 2

Måndagen efter Öland var det så dags för två veckors sommarjobb, med underbart väder, fina ungar, massa roliga aktiviteter och lite solbrännor.... Mycket fint! Däremellan också en extremt traditionsenlig midsommarhelg på landet, med beskedet att man ska bli moster :D Sista helgen innan två veckors praktik spenderades också den på landet med utforskande av sysselsättningen "Geocaching". Trevligt, trevligt.
   Två veckors praktik. Väldigt fint väder och fina ungar så inte så mycket att klaga på egentligen, segt med tidiga morgnar och en handledare som aldrig blir nöjd möjligtvis då. En av kvällarna spenderades med att planera inför en resa till Liseberg med två finisar. Första helgen spenderades med att vila upp sig på landet vilket var riktigt skönt såklart!
   När all skit med praktiken äntligen var över drog jag mig hem till Sofie med packad väska och så bar det till slut av mot Göteborg efter att ha hämtat upp Johan i Finspång. Börjar kanske bli lite tjatigt nu, men det var ännu en fantastiskt fin helg först i Gränna, sedan Göteborg och höjdpunkten Liseberg! Åh, vad jag älskar att åka karuseller! Lyckades med konststycket att bli typ genomblöt samtliga Flume ride-åk, men det räknar man väl liksom med lite grann, haha. På hemvägen stannade vi på nåt slags ställe där de sålde kläder (tappade ordet xd) i Borås och på Pizza Hut i Linköping. Kom hem, var trött, gick o la mig. Ungefär så, haha. Har inga bilder från Göteborg, tyvärr.
   Måndagen och tisdagen spenderades mestadels med att förbereda Skottlandsresan med systrarna :)


Kommentarer
Olle

det blir fler delar!?

Svar: Haha, ja, de är tidsinställda och kommer med lite mellanrum ;)
Karolin

2013-08-18 @ 13:27:19


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

StrangeParadise

Hej jag heter Karolin och jag är 25 år. Om ni vill läsa om mina många besattheter, tankar om livet och vardagsberättelser så är ni välkomna :)

RSS 2.0