II

Helluu... Idag börjar jag klockan 13 och vi ska då ha någon slags uteföreläsning, det blir säkert... Awesome... Eller nåt. Aja, sen efter det på kvällen så är det min sista kväll som fadder, då ska vi leka fångarna på Bomull med Nollan. Det blir kul, tror jag. Sen ska min grupp bara vara lunchfaddrar på onsdag och sedan är fadderuppdraget slut! :( Sjukt kul har det vart i alla fall, så dumt att klaga.
   Igår var det dock inte så kul. Min faddergrupp var med på förfesten innan pulsfesten och det var en nollan som blev för full och stämningen blev liksom aldrig riktigt på topp. Dessutom var det typ fler faddrar än nollan där, lite fail x) Så ja, det var skönt att komma därifrån sen. Men eftermiddagen och kvällen hade sina stunder ändå, tack vare fina klassisar :)
   Jag upplever att det är stor skillnad gentemot högstadiet och gymnasiet, där man (jag) hade sin lilla klick man umgicks med och sannolikheten att man skulle kunna sätta sig med ett annat gäng och umgås som att det var något helt normalt var liten, om ens det. Nu på universitetet känner jag verkligen att man kan umgås med vem som helst i klassen och det är inget konstigt med det. Det tycker jag känns bra. Det kanske inte var så från allra första början, men nu känns det verkligen att det är så.
   Nu ska jag snart åka till skola och köpa biljett till kalasmottagningen, vi har dock info-föreläsning inför praktiken den dagen som det ser ut just nu, så evetuellt kommer jag inte åka dit ändå, men jag (och även mina fadderkompisar) kände att 40 spänn kan man avvara även om det skulle vara så att det inte blir av sen, liksom. Kalasmottagningen är mest till för de nya studenterna, och är som en mässa i Cloetta Center i Linköping där olika studentföreningar och annat visar upp sig och sina verksamheter och så är det uppträdande av någon artist på kvällen (förra året var det Veronica Maggio, i år är det Hoffmaestro, hoppade över Maggio, får se hur jag gör med Hoffmaestrarna :P).
   Ja, så det var väl det jag hade att rapportera för nu. Ha det bra så ses vi snart.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

StrangeParadise

Hej jag heter Karolin och jag är 25 år. Om ni vill läsa om mina många besattheter, tankar om livet och vardagsberättelser så är ni välkomna :)

RSS 2.0