Skadad?

Idag lyckades jag äntligen sätta igång med en berättelse/novell/whatever, vilket jag brukar tänka att jag vill göra ofta men som aldrig blir av. Insåg dock ganska snabbt att lektionerna i Skapande svenska på gymnasiet samt antagligen allt vetenskapligt skrivande på universitetet har fuckat upp min hjärna totalt. Jag bara tänker på alla skrivregler och grejer typ "nej, inte skriva ut känslor, gestalta dem. Nej, inte för långa meningar. Nej, inte för mycket dialog" osv. Så det blev fort ganska tråkigt, så det dokumentet blev inte sparat, haha. Dessutom hade jag inte riktigt tänkt ut min idé ordentligt. Eller rättare sagt, inte alls. Hade tänkt att det skulle komma till mig på vägen, men som sagt så fastnade jag i det skrivtekniska istället. Suck!
   Premiärcykling för i år till skolan idag! Det kändes faktiskt bra. Dock behöver mina däck pumpas ganska rejält, så det ska jag försöka få gjort innan morgondagen. Hej hej!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

StrangeParadise

Hej jag heter Karolin och jag är 25 år. Om ni vill läsa om mina många besattheter, tankar om livet och vardagsberättelser så är ni välkomna :)

RSS 2.0