Shine

1a april idag då. Har redan läst två aprilskämt som jag lätt genomskådade, hehe. Jag brukar inte tänka så mycket på att det är första april och det är ganska sällan som jag faktiskt råkar ut för nåt skämt. Eurovision.tv skojade till det med en artikel om att 2015 när den 60:e upplagan går av stapeln så skulle värdskapet delas mellan tre länder så att vinnaren får finalen och tvåan och trean en varsin semifinal. Det tog inte så lång tid och räkna ut att det var en bluff, haha.
   Igår när vi lyssnade på digilistan i bilen slogs jag av en tanke "Gud vad jag stör mig på att all sång ska låta så elektronisk i amerikanska låtar, vill man inte att det ska låta äkta så att man får känslan av att artisten kan sjunga på riktigt?". Idag insåg jag hur absurd den tanken var med tanke på att mina största idoler är en electric string quartet och att jag älskar techno-inspirerad musik och dansremixer av låtar och så där... Men då är det ju liksom meningen, i vanlig popmusik eller vad det heter ska det vara riktig sång enligt mig. Om ni inte visste det så är jag ruskigt dålig på musikgenrer x)  Men är det något jag är bra så är det melodifestivalen, och ikväll ska det börja nåt nytt program på tv4 där nördar i olika ämnen tävlar om vem som vet mest och i detta första program så är det just melodifestivalen som är temat, så jag ska självklart sitta bänkad och se om jag lyckas slå dem, hihi.
   Just nu är det en hel massa saker som jag ser väldigt mycket fram emot, vilken gör den här dagen extra tråkig eftersom inget av det händer idag. Men i alla fall, på tisdag börjar den nya estet-kursen som kommer bli så skoj, tror jag! På torsdag ska Camilla och jag till Boda borg, på lördag ska vi tjejer i familjen åka till Stockholm och se Rain Man och bo på hotell över helgen, tisdagen efter det åker mamma och pappa till Malta så Camilla och jag får huset för oss själva fram till söndagkvällen, vi har redan planerat en massa bus, haha. Dessutom ska Camilla iväg den lördag-söndagen så jag får huset helt för mig själv under helgen. Kan det bli bättre?! Längtar som sjutton till alla dessa grejer, men nu ska jag väl gå och duscha och få lite ordning på mig så det kan bli nåt av denna dan också kanske.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

StrangeParadise

Hej jag heter Karolin och jag är 25 år. Om ni vill läsa om mina många besattheter, tankar om livet och vardagsberättelser så är ni välkomna :)

RSS 2.0