Helgen

Haft en jäkligt bra helg så tänkte berätta lite om den ;)
   I lördags gick Camilla och jag upp tidigt för vi skulle åka till Kolmårdens djurpark på konfirmanddag. Camilla är ungdomsledare för "Sports Camp-konfirmanderna" (en del i deras konfirmation är alltså att de åker på Sports Camp) och eftersom den andra ungdomsledaren inte kunde åka med och den vuxna ledaren var ansvarig för hela arrangemanget följde jag med så att Camilla inte skulle behöva leda sin grupp ensam. Dagen började och avslutades i delfinariet där vi bland annat fick se när de tränade. Så himla söta är de! Speciellt den lilla bebis-delfinen :) Den sista biten fick jag dock vara ensam med gruppen eftersom Camilla var tvungen att gå tidigare, men det gick bara bra.
   När jag kom hem efter en lång och rolig dag köpte jag en påse godis i kiosken och drog mig hemåt och tänkte väl chilla med lite serieavsnitt och så vidare. Men! Då fick jag ett meddelande på facebook av en viss Sofia och vips så blev dagen ännu bättre och avslutades med Disney-kväll med Sofie och Sofia. Great!
   Söndagen inleddes med att jag drömde att jag, mamma och pappa var i Stockholm och så hade parkerat bilen enn bit bort från där mormor bor och vem kommer då om inte Loreen? Så jag fick en kram och två autografer, på den ena skrev hon dock mitt namn (xD) och det dummaste var ju att jag lät henne skriva autograferna i mitt kollegieblock mitt ibland alla föreläsningsanteckningar, hur hade jag tänkt spara dem sen liksom? Aja, sen vaknade jag till ännu en solig dag, så himla nice att man äntligen kan slopa vinterjackan!
   Det blev till slut så att söndagen spenderades med sightseeing genom hela jävla Östergötland, haha. Det var jag och pappa då, som först tog forden och åkte ut till pappas kompis Peter utåt Kimstad nånstans och hämtade volvons sommardäck. Sedan åkte vi till pappas gamla jobbarkompis utanför Skänninge och hämtade volvon som varit på vinterförvaring. Efter detta tog jag forden och pappa volvon och så åkte vi till hans "privata bilmekaniker" typ mellan Skärblacka och Norsholm eller vad man ska säga. Där bytte han från vinterdäck till sommardäck på volvon och sedan åkte vi med volvon och lämnade forden kvar eftersom den skulle repareras på nåt sätt och så var vi äntligen hemma. Tror hela äventyret landade på en 4 timmar eller nåt? Men det är kul att köra bil och det var fint väder så inga sura miner här inte.
   Idag hade jag ju då bestämt att jag skulle åka till Linköping och läsa de där jävla böckerna som inte finns i Norrköping, men jag struntade i det när jag insåg att hela den här veckan förutom tisdag ändå är schemafri, så jag gör det på onsdag eller nåt istället.
   Avslutar med denna störda video gjord av nån med för mycket fritid...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

StrangeParadise

Hej jag heter Karolin och jag är 25 år. Om ni vill läsa om mina många besattheter, tankar om livet och vardagsberättelser så är ni välkomna :)

RSS 2.0