Det där med minne...

Jag har tänkt på en sak. Jag har hur lätt som helst att lära mig sångtexter utantill, att lära mig dialoger och/eller citat från mina favoritserier och böcker, det minnet verkar räcka hur långt som helst och allt stannar kvar. Jag har dessutom väldigt lätt för att lära mig telefonnummer, personnummer och sifferkoder, till exempel. Med andra ord totalt värdelös kunskap så som dagens utbildningar är uppbyggda. Nu till den viktiga frågan i detta inlägg: Hur kommer det sig att trots att jag har både läst, skrivit, hört samt diskuterat det som vi har tenta på i övermorgon (xo() hur många gånger som helst, så verkar det inte vilja fastna? Om de skulle be mig skriva upp telefonnummer till alla mina kompisar sen jag var tillräckligt gammal för att kunna ringa till dom själv, samt min systers kompisars nummer, då hade det inte varit några problem... Varför är det roligare att lära sig totalt, totalt värdelös kunskap? Bläää ^^


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

StrangeParadise

Hej jag heter Karolin och jag är 25 år. Om ni vill läsa om mina många besattheter, tankar om livet och vardagsberättelser så är ni välkomna :)

RSS 2.0