28 augusti

Jag tackar gudarna att jag är ledig onsdag och torsdag (utom NolleP då). Jag är så TRÖTT. Jag vet inte när jag sov ordentligt sist. Trots att jag sov ganska bra i helgen kände jag mig ändå dödstrött, så jag skulle verkligen behöva en lång natts god sömn. Ok, nog snackat om sömnbehov.
   Igår på NolleP hade vi Stadskampen vilket var ett gäng med roliga stationer runt om i Norrköping i lag. Vårt lag ägde, vi vann alla stationer utom en, och gjorde kanon-spex om jag får säga det själv. Det räckte dock inte till vinst. Lag 19 vann, vi var lag  20 så det var iallafall nära... Jag fick för första gången prova Norsk Karaoke vilket var riktigt, riktigt kul. Vårt lag satte dessutom grenrekord.För er som inte vet går Norsk Karaoke till så att en person i laget har hörlurar på sig som stänger ute ljudet runt omkring och så ska man nynna låten man hör och laget ska gissa vilken det är. Jag fick börja och fick då nynna "Euphoria" vilket var riktigt nice. En annan riktigt jobbig gren var den där man får en lapp som det till exempel står "hand mot axel" och ska man tillsammans med någon i laget inta den posen med lappen emellan, och så gäller det att inte tappa lapparna. Jag fick stå i en otroligt påfrestande ben-ryggböj (vet inte hur jag ska förklara), idag har jag träningsvärk utav bara den i benen.
   Idag har vi haft vår andra gruppträff utan handledare. I fredags fungerade vår grupp jättebra och jag tror att alla var nöjda med indelningen, även om vi kanske var lite väl många. Vi var nio medan vissa andra grupper bara är fem. Chocken blev då ganska stor när vi plötsligt ska få in ännu en medlem i vår grupp, som tyvärr totalt förstörde vår grupp. Hon betedde sig riktigt illa, presenterade sig inte eller frågade vad vi hette, tog helt över diskussionen, ifrågasatte ständigt det vi andra försökte säga och tyckte dessutom att hon kunde gå en timma tidigare eftersom hon skulle ta campusbussen en timme tidigare trots att det går en i lagon tid efter att lektionen egentligen slutar. Nej, usch. Vi har försökt framföra till läraren att vi tycker vår grupp är för stor (egentligen vill vi bara bli av med "henne" men det kan vi ju inte riktigt säga) men det var som att prata med en vägg, vad jag förstår. "Ja, jag vet att er grupp är stor eftersom det är jag som har satt ihop grupperna" Jamen, gör något åt det då? Varför ska vår grupp vara enorm bara för att det är lättast att sätta in folk i grupp A för att den kommer först? Löjligt. Aja, det var väl allt från mig. Nu ska jag nog väldigt snart gå och lägga mig, så skönt ska det bli! Puss puss på er!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

StrangeParadise

Hej jag heter Karolin och jag är 25 år. Om ni vill läsa om mina många besattheter, tankar om livet och vardagsberättelser så är ni välkomna :)

RSS 2.0