Glass med chokladtopping och ungerska munkar

Igår hade jag en rätt händelserik dag som jag tänkte berätta om...
   Dagen började übertidigt med att fira mammas födelsedag, sen parkerade Camilla och jag oss i varsin soffa och kollade på filmer/sov tills hon skulle till skolan.
   Vid 14.00 skulle jag på möte på Proffice men först käkade jag lunch på Wok Time. Jag gillar inte att äta lunch ute utan sällskap egentligen men jag lyssnade på mp3 och läste Extra Östergötland medan jag åt så det gick bra. Mötet gick också bra, hoppas på att det kanske, kanske leder till ett jobb, men you never know.
   När jag sedan var på väg tillbaka mot stan för att gå till Åhléns blir jag stoppad av en munk från Ungern som börjar babbla om nåt "Food programme" för typ fattiga eller nåt och så sätter han nån slags indisk religion-bok i händerna på mig och säger att de flesta brukar ge ungefär 100-150 kr för den. Jag bara "Ehm... I'm unemployed" och försöker visa med blicken att jag inte tänker ge honom några pengar, då sätter han en annan mindra bok i händerna på mig och säger att jag kan kolla hur mycket jag har. Jag inser till slut att jag nog inte kommer komma undan utan att betala och säger att jag har en tjuga. För den får jag en bok om yoga och kan äntligen gå därifrån. Senare mötte jag Olle och satt på McDonalds och bluddrade om allt och inget tills han skulle gå till bussen.
   Som sagt var det ju mammas födelsedag så på kvällen tog Camilla och jag roadtrip till Media Markt och köpte en DVD-box till mamma (som vi naturligtvis också vill ha ;)).
  Kvällen avslutades med "Berg flyttar in" och "Bron", som var så jävla spännande att jag inte vet hur jag ska kunna vänta ända till nästa onsdag med att sista avsnittet.
  Så det var gårdagen, so what's up with you guys?


Kommentarer
Sooofie

Oh den där munken från ungern har varit på mig 2 gånger...-.-'



Första gången sa jag att jag inte hade några lösa pengar. Då pekar han på automaten och säger att jag kan ta ut. Jag säger då att jag är 16 år och inte tjänar några egna pengar. (jag var 16 år då.) Sedan går jag. Han försökte också pressa mig att betala genom att säga "You are very beautiful". usch!



Andra gången var för en vecka sedan. Han stannar mig och min kompis och jag ser genast vem det är för jag kommer ihåg själva boken. Jag säger att han har varit på mig förut och han svarar "Jaa, vi åker hit varje år". Jag har inga pengar överhuvudtaget på mig vilket jag säger och han suckar och blir ännu mera på. Sedan säger min kompis "Vi är arbetslösa, vi tjänar inga pengar". Då ger han oss världens dömande blick och kollar på oss som vi inte är värda något typ. Sedan suckar han och vi kan gå där ifrån.

Jag tycker de är elakt av en munk och dömma någon. Vi hade inga pengar. Eller på kortet hade jag lite. Men inte så pass att man kan ta ut de.

2011-11-17 @ 17:52:33


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

StrangeParadise

Hej jag heter Karolin och jag är 25 år. Om ni vill läsa om mina många besattheter, tankar om livet och vardagsberättelser så är ni välkomna :)

RSS 2.0