En liten klumpeduns ;D

Hehe, idag är det synd om mig, kan jag lova. Eller egentligen började det igår. Jag ramlade nämligen med cykeln. Så nu har jag sår på hakan, sår på kinden (som om mina kinder inte såg hemska nog ut ändå? ;P), ett sår i handen och en svullen, ond näsa. Plus lite blåmärken på låren, typ. Men det är inte nog med det inte. För imorse vaknade jag nämligen och var förkyld. Min näsa rinner hela tiden. Till saken hör att det var mindre än en månad sedan som jag blev av med min förra förkylning. Så just nu är det ganska synd om mig, hihi.
   Dock! Har jag något roligt att beräta från den här dagen också. Jag gick till cafét i skolan och skulle köpa en muffins. Den kostade 10 kr, så jag lämnade fram en hundring. Alltså skulle jag få tillbaka 90 kr. Tanken var nog att hon skulle ge mig en 50-lapp och två tjugor men hon gav mig 140 kr, alltså en hundring och två tjugor. Jag försökte säga till henne men hon hörde inte och gick iväg så då tänkte jag att jag behåller väl pengarna då. Så vips hade man istället tjänat 40 kr på sitt cafébesök. Haha, ja, då kan det gå ;)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

StrangeParadise

Hej jag heter Karolin och jag är 25 år. Om ni vill läsa om mina många besattheter, tankar om livet och vardagsberättelser så är ni välkomna :)

RSS 2.0