Tankar från en överfylld hjärna

Alltså, jag stressar sönder snart. Ja har så mycket att göra men ingen tid att göra det på. Sanningen är ju den att jag visst har en massa tid att göra det på (skolarbete, pratar vi om nu alltså) men jag tar mig inte i kragen, helt enkelt. Idag var tanken att jag skulle jobba med teckenspråksarbetet, men jag pallar verkligen inte. Just nu är det bara stress, stress, stress i mitt huvud och då kan jag inte tänka normalt. Inte blev det bättre av att jag naturligtvis får skjuta upp uppkörningen igen. Troligen minst en månad. Kul. Jag känner mig så jävla värdelös som inte kan lära mig köra en jävla bil. Teorin går skit också. Eller typ i alla fall. Ibland. Ibland går det bra också, men det beror oftast på att jag har gjort samma prov 50 gånger och därför lärt mig vad svaren ska va, typ. 
   Fortfarande är jag känslig som en jag vet inte vad. Det måste bero på stressen det också. I tisdags bråkade jag och Camilla om platsen i soffan som hon tog från mig. Till slut satte jag mig på henne, men hon flyttade sig inte i alla fall. Då gick jag upp på mitt rum och började gråta. Vad fan är det för fel på mig? Det var ju bara ett töntigt bråk, liksom. Naej, det är väl inte mycket som är bra just nu, kan jag väl säga.
   Igår var det jättetrevligt med Camillas projekt och sen Johanna och Gerry hem på fika. Men då blev det ju förstås inte tid att plugga då heller.
   Pianot lär det nog bli att lsuta med nästa termin. Jag hittar inte tiden till det. Jag tror det är typ 14 gånger per termin eller någonting, jag tror jag har varit på typ 5 eller någonting på grund av alla körlektioner. Och inte hade jag tränat särskilt mycket till någon av gångerna. Motivationen finns inte där. I onsdags glömde jag till och med bort att jag hade piano föratt jag tänkte att jag skulle åka hem och plugga. Pluggade jag sen då? Nej, självklart inte. Jag förstår inte varför det ska vara så svårt att fördela skolarbetena jämt över året. Varför måste det avra klumpar där allt kommer på samma gång och sen perioder med ingenting. Är det bara jag som tycker att det är lite stört eller?



Kommentarer
Fia-lia

Karro-plutt då!

Jag förstår precis hur du känner. Jag har en stor rapport som ska lämnas in på tisdag, och jag är LÅNGT ifrån klar. Ändå har jag haft världens tid att ta tag i den, men jag har alltid skutit upp det... Trots att jag varit sjuk och haft värsta slappa veckan så har jag bara degat framför tv:n. Och nu resulterar det i stress. Att finnen kommer på måndag gör inte saken bättre heller, ännu mindre tid att kunna plugga... (yeay...)



Och på tal om att köra bil! Jag vet vad du kan se fram emot så det kanske går bättre! Jag ska nog inte säga det här, men du kanske fattar vad jag menar :P Köra bil! (Det där var en ledtråd, hehe)



Jag säger som Salem al Fakir: Keep on walking! :D

Och som BWO: You´re not alone! <3

2010-05-01 @ 11:17:38


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

StrangeParadise

Hej jag heter Karolin och jag är 25 år. Om ni vill läsa om mina många besattheter, tankar om livet och vardagsberättelser så är ni välkomna :)

RSS 2.0