Valborg

Igår var det ju valborg och ja, jag hann faktiskt med en sväng till en brasa. Vi kom dit när många var på väg därifrån men jag tyckte det var mysigt iaf. Sen gick vi runt lite bland marknadsstånden men numera riktar de sig ju endast till småbarnsfamiljer med ballonger och diverse andra plastleksaker som säkerligen har gått sönder idag. Förut sålde de ju en del godis och sådant roligt men nädå, inte nu längre.
   Sen åkte vi till konsum i skarphagen för att köpa godis till vår, sedan ca 5 år tillbaks, valborgstradition: svullkväll! Och så såg vi på filmen the notebook. Jag missade lite för jag råkade slumra till lite då och då så jag fattade inte varför tjejen och killen  filmen hittade tillbaka till varandra till slut och lite sånt, men man fattade väl andemeningen så att säga.
   Jag är fortfarande trött. Snart ska vi åka till landet. Då ska jag lägga mig utomhus någonstans och bara läsa. Det ska bli skönt. Nu känner jag sådär otroligt starkt igen att jag inte vill tillbaka till skolan igen. Fast egentligen är det ju faktiskt riktigt bra där nu, så jag behöver inte tänka så egentligen. Plus att jag ska ha utvecklingssamtal på måndag och numera tycker jag faktiskt att utvecklingssamtal är intressant.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

StrangeParadise

Hej jag heter Karolin och jag är 25 år. Om ni vill läsa om mina många besattheter, tankar om livet och vardagsberättelser så är ni välkomna :)

RSS 2.0