29 Juni

Fick hem mina betyg idag. Jag är så glad att båda betygen där det var på gränsen fick jag det högre alternativet. Det blev 2 MVG, 2 VG och 1 G som jag tänker överklaga. Det var i estetisk verksamhet. Grejen var att hon sa att jag skulle få en chans att med alla lärare i ämnet diskutera varför jag är värd VG, men det fick jag inte, därför hoppas jag att det inte är hugget i sten och att jag kan övertyga dem. Det går säkert inte, men jag lämnar inte det här utan en fight. Såg också i brevet att de vanliga lektionerna börjar dagen efter uppropet. Vanligtvis brukar man väl ha någon form av temagrej första veckan. Menmen. Förhoppningsvis blir det bra ändå.
   Jag är så himla glad att jag redan har 2 MVG av 5 betyg. Det är sjukt coolt, tycker jag och jag hoppas att det bådar gott för framtiden. Min ambition var att, till skillad från i grundskolan, inte få några G i gymnasiet därför hoppas jag innerligt att detta blir mitt första och sista G. Och med lite tur kanske det förvandlas till ett VG, men jag hoppas inte för mycket på det.
   Ok, nog om betygen. Den här veckan är vi i stan eftersom mamma och pappa jobbar. Typiskt då att alla andra ska vara iväg just den veckan, huh? Igår läste jag ut HP och Fenixorden för typ 100:ade gången eller något. Jag var på typ 630 eller nåt när jag började så jag läste nästan 400 sidor igår. Bra jobbat, tycker jag. men man blir väldigt seg av att ligga och läsa så där länge känner jag.
   Idag har jag inte gjort särskilt mycket hittills. Spelat sims och kollat på massor Vänner och även lite Förhäxad. bara 27 avsnitt kvar nu, hehe. Jag håller på och kollar igenom hela serien nämligen. Tid har det tagit kan jag säga. Men inte lika lång tid som det tog att se igenom alla avsnitt av Top Model, dock. När jag är klar med det funderar jag på att kolla igenom OC en gång till och efter det Lost. Crazy? Yep, no doubt about it.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

StrangeParadise

Hej jag heter Karolin och jag är 25 år. Om ni vill läsa om mina många besattheter, tankar om livet och vardagsberättelser så är ni välkomna :)

RSS 2.0