Bara 8 dagar kvar till jullov

Vi har haft betygssnack i engelskan nu och som väntat kommer typ halva klassen få underkänt eftersom vår lärare är helknäpp. Men det jag irriterar mig på är att så fort det kommer på tal och det av någon anledning kommer upp att jag får mvg, så blir folk typ sura och beters sig som att det är mitt fel att jag fick mvg och de fick ig. Det är ju inte som att jag inte har kämpat för mitt betyg. Eller, jag vet inte, det har jag kanske inte direkt, men hon sa det redan från början av kursen liksom. De flesta i klassen struntar ju i engelska och det är typ ingen som lyssnar när hon har genomgångar och sånt så jag undrar lite varför de är förvånde, egentligen. Visst, hon är knäpp och orättvis, men man måste ju kämpa? Nej, jag vet faktiskt inte riktigt. Många som hade blivit underkända på nationella provet sa typ "Åh, vad jag hatar henne, hon är så dum i huvudet" och liknande, men jag tror knappast att hon har satt fel på sådant som egentligen var rätt eller något. Det är ju inte hennes fel att det gick dåligt på nationella? Åh, jag vet inte! Ena halvan av mig tycker som de att hon är dum i huvudet och orättvis medan andra halvan undrar om hon verkligen är så elak att hon sätter ig på folk som inte förtjänat det? Hm.
   Jag förväntar mig inte att någon ska förstå sig på det här inlägget men nu har jag i alla fall fått ur mig lite frustration. NU blir det körskola och sen plugg.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

StrangeParadise

Hej jag heter Karolin och jag är 25 år. Om ni vill läsa om mina många besattheter, tankar om livet och vardagsberättelser så är ni välkomna :)

RSS 2.0