15/10

jaha, och så var det ju då den eviga vuxenfrågan: Vad ska du välja för gymnasium?
Svar: jag vet inte riktigt...
Vilka ämnen gillar du bäst då?
Svar: ehm...
Hur blir det med barn och fritid då?
Svar: Jag vet inte om jag har lust att gå tre år till i haga
nahe, okej. vad mer kan du tänka dig då?
Svar: ehm...

Tre frågor man måste kunna svara på när man träffar någon vuxen som man inte träffat på länge, eller som man aldrig har träffat också för den delen:
Vilken klass går du i?
Vilken skola går du i?
Vad ska du välja för gymnasium?

Kan man inte svara på dom 3 frågorna så blir man helt ointressant. Motsvarande frågor för vuxna:
Vad jobbar du med?

Svarar man då att man är arbetslös så anser den duktiga arbetande människan att det inte finns nåt mer att prata om.

Vad jag egentligen ville komma fram till med det här inlägget är hur fruktsnavärt velig och jobbig jag är redan i vanliga livet och så förväntas jag nu kunna välja gymnasium mellan 17 olika program?


Kommentarer
Mangoom

Jaa, det är jobbigt att välja gymnasie... det bästa är väl att om det blir helt fel val så får man byta efter ett år.

2007-11-06 @ 16:59:23
URL: http://www.mangoom.tk
Karolin

Ja, men då har man ju slösat bort ett helt år..

2007-11-07 @ 16:42:15
URL: http://strangeparadise.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

StrangeParadise

Hej jag heter Karolin och jag är 25 år. Om ni vill läsa om mina många besattheter, tankar om livet och vardagsberättelser så är ni välkomna :)

RSS 2.0