Jämställdhet?

Hejsan igen! Jo, ville bara säga att jämställdhet är rätt knasigt. Jag menar: Sverige räknas som ett av världens mest jämställda land men ändå så måste folk hålla på o klaga hela tiden. Typ: "åh, män spenderar 10 min i köket om dan medans kvinnor spenderar 25, åh herregud vart är världen på väg?? åh, kvinnor mekar aldrig med bilar!" Herregud, lägg av! Det blir ju bara patetiskt! Ja, kanske är det så att i VISSA familjer så är det kvinnan som lagar mat osv. men än sen då? Mannen kanske inte kan/ har intresseav att laga mat. Snälla nån... Alla gör väl det de är bra på? Som sagt, vi i Sverige är redan rätt jämställda, varför hålla på o tjafsa om småsaker?

Det var allt från mig, tack för er tid. Jag kan hålla på i flera timmar om detta ämne, men inte idag. Det får räcka sådär.

22 dagar kvar till jul - Första advent, årets största brandrisk-dag? troligtvis - så var försiktiga med ljusen där ute!


Kommentarer
Olle

hrm, hrm... bered dej på föreläsning!
Problemet e: fastän sverige e ett av de mest jämnställda länderna, så tjänar ju ej kvinnor lika mycket pengar som män.. männen får
oxå mycket lättare chefs tjänster och bättre jobb än kvinnor.. de e ju väldigt dålig stil! >:O
Dessutom när männen ej engagerar sej i hemmet så får kvinnorna det extra jobbigt! Men så länge man ger dockor åt flickor och bilar te pojkar lär de ej bli så mycket mer jämnställt ju..

2007-12-04 @ 17:57:46
URL: http://olledolle.blogspot.com
Karolin

Det var inte riktigt det jag var ute efter... Självklart ska både män o kvinor ha samma lön för samma jobb.. MEN när man börjar ge racerbilar till tjejer och dockor till killar för att motverka, så blir det ju tvärtom istället. Jag tror inte det finns nåt som heter total jämställdhet.

2007-12-04 @ 19:19:35
URL: http://strangeparadise.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

StrangeParadise

Hej jag heter Karolin och jag är 25 år. Om ni vill läsa om mina många besattheter, tankar om livet och vardagsberättelser så är ni välkomna :)

RSS 2.0