Hahaha, u so funny...

Såg en länk på Facebook idag som någon hade delat. Rubriken var "10 sätt att undvika våldtäkt" eller någonting. Och då tänker man kanske att det kommer rikta sig mot kvinnor och att det kommer att stå saker i stil med "drick inte, ha inte korta kjolar etc". Men nej, listan riktade sig till män. "Men gud vad bra" tänker säkert många, kanske även jag en gång i tiden. Men nu blev jag bara så himla provocerad. På listan stod det saker som "Om du är i en hiss med en kvinna, våldta henne inte" och liknande larvigheter. Alltså, snälla.
   Det känns som att tanken är att det ska vara ett skämt, "haha, det blir ju så självklart när man vänder på det" "haha, våldtäkt är ett skämt". Hahahaha. Inte. Men alla stackars oskyldiga män som inte fattar att kvinnor inte vill bli våldtagna behövde nog den här listan. Jag tror att om vi bara sprider den här listan som en löpeld så kommer våldtäktskulturen att upphöra, direkt. Jajamen. SUCK! -.-
   Tack för att jag fick bittra av mig, återkommer med roligare inlägg så snart jag har något roligare att skriva om ;)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

StrangeParadise

Hej jag heter Karolin och jag är 25 år. Om ni vill läsa om mina många besattheter, tankar om livet och vardagsberättelser så är ni välkomna :)

RSS 2.0